Äntligen vår!



Äntligen har våren kommit till Skåne!

Vi firade påsk i stugan med underbart vårväder. Rabatterna blev iordninggjorda och även altanen fick sig ett lyft.

Första helgen vi var stugan i oktober förra året, hade vi inte så mycket möbler. Min man och ett av våra barn sov på en uppblåsbar madrass som det var hål i, så de fick gå upp och pumpa flera gånger under natten. Jag och min son fick sova på en muggig säng.

Nu har vi fixat en bäddsoffa och en våningssäng, så äntligen börjar det bli iordning inne i stugan.



Vi hade även våra första gäster i stugan denna helg. Min mamma och pappa med sin hund Frode kom och hälsade på. Frode passade på att ta ett dopp i sjön, medan vi andra nöjde oss att titta på. Efter en promenad grillade vi lax och hade en underbar dag i solen.
Nu börjar vi verkligen komma till rätta i stugan och det börjar kännas som hemma.

Barnen har också börjat komma till ro i stugan.
Min son Filip som vägrade gå ut förra helgen vi var i stugan, var riktigt aktiv med nya inköpta uteleksaker.

På annandag påsk bestämde barnen sig för att de skulle studera insekter. De satt på en filt ute och läste i en bok som min dotter Emma har fått om insekter, när det landade en insekt på Filips tröja. Bra tillfälle att studera kan man tycka, men båda barnen blev hysteriska och sprang in, de kom inte ut på en timme. De kommer nog att få en hel del att vänja sig vid nu till sommaren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0