Boktips 2



Nu har jag läst färdigt ännu en bok av Karin Brunk Holmqvist. Den heter Rapsbaggarna och utspelar sig också på Österlen, närmare bestämt i Onslunda. Huvudpersonerna är två bröder som bor tillsammans i ett gammalt hus nära sitt föräldrahem. När föräldrahemmet är till salu och dessutom ska göras om till behandlingshem för kvinnor med alkoholproblem, blir bröderna nyfikna. De börjar ta kvällsturer ute på rapsfältet utanför sitt hus och går där och kollar in den nya verksamheten. Efter att bröderna har uttalat sig om rapsfältet i i TV och det blir ett missförstånd, börjar är cirkusen igång.

Jag tycker inte att den här boken är lika bra som Potensgivarna, men den är ändå en mysig bok som jag kan rekomendera att läsa en dag i hängmattan.

Boken jag läser nu heter Sjöjungfrun av Camilla Läckberg. Jag hoppas att den kommer att bli lika spännande som hennes andra böcker.

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Svar: Tackar! Det kan nog bli lite bygghjälpstid över för er oxå :-) Ni e välkomna närsom, innan, under o efter bygget ;-)



Jag tyckte Sjöjungfrun va bra!

2009-06-16 @ 23:06:29
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0