Boktips




















Jag älskar att läsa böcker. Tyvärr har jag inte hunnit läsa så mycket den här terminen eftersom jag studerar på halvtid samtidigt som jag jobbar.
Ett boktips som jag vill dela med mig är en bok som jag läste förra sommaren. Den heter Potensgivarna och är skriven av Karin Brunk Holmqvist .

Den handlar om två systrar som bor i ett gammalt hus i Borrby. Huset de bor i är så omodernt så de saknar toalett inne. En dag bestämmer de sig för att de ska skaffa vattenklosett. För att finansiera den utgiften startar de en postorderfirma där de börja sälja potensmedel. Det är en rolig bok med mycket värme. Extra roligt är att den utspelar sig i Skåne och att man känner igen sig i beskrivningarna av omgivningarna.

Karin Brunk Holmqvist har skrivit flera böcker. Jag var och köpte en som heter Rapsbaggarna idag, och jag ser verkligen fram emot att läsa den. Omdömmet om denna bok kommer om några dagar när jag har läst ut den.

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Ha, ha! Den låter kul!

Shit, läser du så snabbt?!

Vad överraskad jag blev när jag träffade Micke på semiraiet idag :-)



Glöm inte loppisen på sön kl 10!

2009-05-28 @ 21:03:42
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0