Sommarens sista boktips


September är ju inte någon sommarmånad, men igår hade vi lite drygt 20 grader varmt och strålande sol ett par timmar. Då passade jag på att dricka sommarens sista glas rosé och läsa en bra bok i solstolen.
Även denna gång håller jag på med en Håkan Nesser bok. Den heter "maskarna på Carmine Streeet" och handlar om ett par som flyttar till New York efter att ha förlorat sin dotter. Boken går ganska långsamt framåt och stundtals har jag undrat när det ska börja hända något. Ändå kan jag inte sluta läsa. Spänningen byggs upp hela tiden och som alla böcker som Håkan Nesser har skrivit är det välskriven.
Detta är inte en av de bästa böcker som han har skrivit, men ändå värd att läsa.

Kommentarer
Postat av: Solveig

Mysigt läsa din blogg tycker jag! Kram

2011-09-15 @ 12:16:29
Postat av: Cecilia

Tack Solveig!



Jag är glad att jag har några läsare.

Kram tillbaka.

2011-09-16 @ 09:01:46
Postat av: Maria

Neeej inte det sista glaset rosé :) låt oss hoppas på lite mer värme...



Kramar!!

2011-09-20 @ 19:30:28
URL: http://www.matochliteannat.wordpress.com
Postat av: Cecilia

Sista glaset blev det faktiskt inte. Jag drack upp det sista till vår fredagssushi.

Kanske blir det fler glas, men i Skåne har iallafall hösten etablerat sig.

2011-09-20 @ 21:22:35
Postat av: Matochliteannat

Vi har haft det kanon här uppe i helgen, massa sol :) men man kanske får låta rosén vila till nästa år nu....

2011-09-25 @ 11:58:01
URL: http://www.matochliteannat.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0